PROJEKTY A GRANTY
PROJEKTY
OP JAK
EDUgrant
ERASMUS+
I-KAP III
I-KAP II
Implementace Krajského akčního plánu Pardubického kraje II (projekt I-KAP II)
Škola Vyšší odborná škola stavební a Střední škola stavební Vysoké Mýto je zapojena do projektu Implementace Krajského akčního plánu Pardubického kraje II (I-KAP II), a to konkrétně klíčové aktivity č. 2 – Podpora polytechnického vzdělávání. Cílem této aktivity je vznik sítě středních a základních škol rozdělených do 9 odborných hnízd, které budou vzájemně spolupracovat na podpoře polytechnického vzdělávání pedagogických pracovníků prostřednictvím tematicky zaměřených projektových dnů připravených pro základní školy na středních školách. Součástí aktivit jsou rovněž kroužky pro žáky základních i středních škol. Na přípravě aktivit budou společně spolupracovat pedagogové ze SŠ i ZŠ. Projekt je spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
Registrační číslo projektu: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0018321
Příjemce: Pardubický kraj
Předpokládané celkové náklady na projekt: 183 464 588,46 Kč
Realizace projektu: 1. 1. 2021 – 30. 11. 2023
Partneři projektu:
Regionální rozvojová agentura Pardubického kraje
Centrum celoživotního vzdělávání – zařízení pro DVPP Pardubického kraje
Centrum uznávání a celoživotního učení Pardubického kraje, o. p. s.
Klíčové aktivity realizované v rámci projektu:
1. Řízení projektu,
2. Podpora polytechnického vzdělávání,
3. Podpora čtenářské, matematické a digitální gramotnosti na MŠ, ZŠ a SŠ,
4. Rozvoj kariérového poradenství,
5. Prevence předčasných odchodů ze vzdělávání,
6. Podpora rovných příležitostí ve vzdělávání,
7. Mobility pro pedagogické pracovníky škol.
DIGITALIZUJEME ŠKOLU REALIZACE INVESTICE NÁRODNÍHO PLÁNU OBNOVY – KOMPONENTA 3.1
V rámci Investice č. 2: Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy vynaložila škola finanční prostředky:
- k dosažení cíle č. 173 zakoupením IT zařízení do školního fondu mobilních digitálních zařízení pro znevýhodněné žáky (prevence digitální propasti).
ZKVALITNĚNÍ VÝUKY STAVEBNICTVÍ
Projekt „Zkvalitnění výuky stavebnictví“ r.č.: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0016476 je realizovaný a financovaný s podporou ESF, Operačního programu výzkum, vývoj a vzdělávání a státního rozpočtu.
Registrační číslo EIS: CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_065/0016476
Název projektu: Zkvalitnění výuky stavebnictví
Název programu: Operační program výzkum, vývoj a vzdělávání
Název a číslo prioritní osy: PO 3 – Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání
Oblast podpory: 02.3.68 Omezování a prevence předčasného ukončování školní docházky a podpora rovného přístupu ke kvalitním programům předškolního rozvoje, k primárnímu a sekundárnímu vzdělávání, možnostem formálního a neformálního vzdělávání, které umožňuje zpětné začlenění do procesu vzdělávání a odborné přípravy
Výše schválené podpory: 861 288,– Kč
Datum zahájení realizace projektu: 1. září 2019
Datum ukončení realizace projektu: 31. srpna
2021
Popis a cíle projektu:
Projekt je zaměřen na jedno z/kombinaci následujících témat: personální podpora, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, společné vzdělávání žáků a studentů, podpora extrakurikulárních aktivit, aktivity rozvíjející ICT.
Škola si k realizaci a naplnění cílů vybrala následujících 13 aktivit:
- Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv
- Tandemová výuka v SŠ
- Stáže pedagogů u zaměstnavatelů (pro SŠ)
- Využití ICT ve vzdělávání v SŠ – 48 hodin/48 týdnů
- Doučování žáků SŠ ohrožených školním neúspěchem
- Projektový den ve škole
- Projektový den mimo školu
- Komunitně osvětová setkání
- Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele – personální podpora SŠ
- Školní karierový poradce – personální podpora SŠ
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin- osobnostně sociální rozvoj
- Vzdělávání pedagogických pracovníků SŠ – DVPP v rozsahu 8 hodin- kariérové vzdělávání
- Vzájemná spolupráce pedagogů SŠ
POŘÍZENÍ VYBAVENÍ PRO VÝUKU GEODÉZIE
POŘÍZENÍ VYBAVENÍ PRO VÝUKU GEODÉZIEProjekt „Pořízení vybavení pro výuku geodézie“ r.č.:CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_
Registrační číslo EIS: CZ.06.4.59/0.0/0.0/16_075/0008581
Název projektu: Pořízení vybavení pro výuku geodézie
Číslo a název programu: 11703 – Integrovaný regionální operační program
Název a číslo oblasti podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách, 7.1.5
Datum zahájení realizace projektu: 28. ledna 2019
Datum ukončení realizace projektu: 30. dubna 2020
Popis a cíle projektu:
Cílem projektu je zkvalitnění výuky a rozšíření prostor pro výuku geodézie, včetně řešení bezbariérovosti příslušných prostor. Pořízením nových měřících geodetických přístrojů získá škola moderní vybavení pro výuku v kvalitě, která je dnes běžná u firem zaměstnávajících absolventy školy a v takovém počtu, který umožní vzdělávání většího množství žáků a studentů. Při středním a vyšším odborném vzdělávání je kladen důraz na uplatnění absolventů. Realizací projektu se rozšíří možnost tohoto uplatnění o geodetické firmy a katastrální úřady.
Indikátory akce (projektu):
Počet podpořených vzdělávacích zařízení: 1 zařízení
Kapacita podporovaných zařízení péče o děti nebo vzdělávacích zařízení: 38 osob
Parametry akce (projektu):
Parametry nebyly stanoveny.
DOUČOVÁNÍ
Název programu: Doučování žáků škol – Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy
Škola je od 1. ledna 2022 zapojena do Národního plánu doučování, jehož hlavním cílem je pomoci zmírnit negativní dopady výluky prezenční výuky v důsledku pandemie Covid-19.
Projekt je určen pro žáky ohrožené školním neúspěchem, pro žáky u nichž došlo k vážnému zhoršení výsledků vzdělávání. Pomocí cíleného skupinového i individuálního doučování ve stěžejních oblastech usiluje škola o co největší narovnání případných rozdílů ve znalostech a odborných dovednostech žáků, které během výpadku prezenční výuky mohly vzniknout.
Projekt je financován Evropskou unií – Next Generation EU.
HYDROTECHNICKÁ LABORATOŘ
Stavební škola Vysoké Mýto je akreditována pro výuku předmětů inženýrského stavitelství se zaměřením na dopravní a vodohospodářské stavby. Mezi stěžejní předměty tohoto oboru patří hydraulika. Pro zkvalitnění její výuky se zástupcům školy společně s Pardubickým krajem podařilo zajistit dostatečnou finanční podporu ve výši 2,5 mil. korun z Regionálního operačního programu NUTS II Severovýchod. V průběhu roku 2014 tak byla vybudována moderní výuková hydrotechnická laboratoř s průtočnou kapacitou vody až 36 l/s. Projektová dokumentace technologické části laboratoře, dozor nad stavbou a odladění technologie byly zajištěny pracovníky Ústavu vodních staveb Fakulty stavební Vysokého učení technického v Brně. Dodavatelem stavební části byla Stavební společnost Chrudim spol. s r.o., dodavatelem části strojní a elektrotechnologické byla firma Redis spol. s r.o.
Různé formy a možnosti vzájemné interakce vody se stavebními konstrukcemi lze velmi dobře posluchačům školy přiblížit na zmenšených hydraulických modelech, které jsou instalovány do hydraulického okruhu laboratoře. Je tak možné velmi realisticky prezentovat řadu jevů a různé typy proudění, se kterými se posluchači mohou ve své praxi setkat.
Hydraulický okruh laboratoře, jenž je patrný z obrázku, je umístěn v prvním podzemním podlaží v půdorysně obdélníkové místnosti o ploše 55 m2. Součástí laboratoře je i bezprostředně na ni navazující posluchárna. Okruh je tvořen třemi základními prvky – zásobní jímkou s čerpací stanicí, rozvodnými potrubími a na ně navazujícími měrnými tratěmi, do kterých je možné instalovat zmíněné zmenšené modely.
Zásobní jímka, jež tvoří současně jímku čerpací a akumulační, má obdélníkový půdorys (2,50 x 2,00) m s hloubkou pod úrovní podlahy 1,60 m. Celkový objem vody v jímce při maximální hladině je 6,5 m3, což je dostačující pro pokrytí provozu celého hydraulického okruhu.
V jímce jsou instalována v paralelním zapojení dvě ponorná odstředivá čerpadla o celkovém příkonu 4 kW. Tato čerpadla jsou dimenzována tak, že při souběžném chodu jsou schopna do hydraulického okruhu dopravit až 36 l/s. Voda od čerpadel je dopravována nerezovým potrubím do spojné předlohy, ze které vyúsťují dvě hlavní tlakové větve hydraulického okruhu v dimenzích DN 100, resp. DN 50. Různou volbou průměrů tlakových větví je dosaženo jak dostatečné kapacity hydraulického okruhu, tak i korektního měření průtoku. Minimální měřitelný průtok v hydraulickém okruhu se pohybuje od 0,3 l/s.
Po konzultacích se zástupci školy byly v rámci hydraulického okruhu navrženy celkem tři měrné tratě, z nichž nejdůležitější je hydraulický měrný žlab o celkové délce 6,50 m. Ten je navržen jako pevný, nesklopný s prosklenými bočními stěnami, nerezovým dnem a s účinnou šířkou 0,36 m. Celá konstrukce měrného žlabu je umístěna na nosné konstrukci z válcovaných žárově zinkovaných nosníků. Do horní části nosné konstrukce žlabu jsou speciálním tmelem vlepena jednotlivá skla tloušťky 12 mm. Přítokový element žlabu je vybaven několika stupni tlumících a stabilizačních prvků pro dosažení homogenity proudění na začátku a po délce měrného žlabu.
Druhou ze tří tratí je tlakově provozovaná měrná trať, která slouží pro simulaci mechanických ztrát energie třením po délce potrubí a ztrát místních, které vznikají v singularitách typu koleno, oblouk, rozšíření, zúžení. Pro měření tlakových poměrů je na trati po její délce instalováno celkem 21 tlakových odběrů. Ty jsou zaústěny polyethylenovými hadičkami do vizualizačních piezotrubic.
Poslední ze tří tratí je trať rezervní, jež bude v budoucnu využita pro napájení budoucího modelu přehrady a bude tak možné posluchačům prakticky prezentovat transformační účinky vzdouvací stavby na povodňovou vlnu.
Součástí dodávky hydraulického okruhu byly i hydrotechnické modely staveb. Pro prezentaci proudění a ukázku možností měření průtoku je navrženo pro instalaci do hydraulického měrného žlabu 5 měrných ostrohranných přelivů a jeden s proudnicovou přelivnou plochou. Vzhledem k tomu, že Stavební škola vyučuje i obor dopravní stavitelství, proto byl do prostoru měrného hydraulického žlabu dodán i demontovatelný propustek, který může být provozován v beztlakovém či tlakovém režimu.
Elektro-technologickou část laboratoře tvoří systém kabelových tras, kabelů pro měření a regulaci a vlastní řídicí a vizualizační systém. Ten je umístěn ve skříňovém rozváděči společně s ostatním nezbytným vystrojením. Nedílnou součástí rozváděče je řídicí systém, který je součástí vizualizačního dotykového 10” displeje a slouží ke kompletnímu řízení, monitoringu i archivaci všech neelektrických provozních veličin.
Hydrotechnická laboratoř bude sloužit při výuce hydrologie a hydrauliky pro posluchače navštěvující Stavební školu Vysoké Mýto a Střední průmyslovou školu Chrudim. Stavební škola se tak stává majitelem unikátní výukové technologie, která nemá na tomto vzdělávacím stupni v ČR i v Evropě srovnání. Hydrotechnická laboratoř, na jejíchž obrysech jsme pracovali průběžně od roku 2011, byla do zkušebního provozu uvedena v červenci 2014 a již od září tohoto roku se těší na výuku s novými studenty. Práce na přípravné studii, realizaci projektových prací a dozor nad prováděním stavby a technologie navazuje na dlouholetou spolupráci pracovníků obou vzdělávacích institucí – Stavební školy Vysoké Mýto a Vysokého učení technického v Brně.
Ing. et Ing. Vladimír Hamouz
Ing. Michal Žoužela, Ph.D.
Ing. Pavel Vacek
Ing. Lubomír Kříž, Ph.D
ukončené projekty
Cizí jazyky v moderní škole
Inf. centra digitálního vzdělávání
Projekt POSPOLU
UNIV 3
OSTATNÍ PROJEKTY
VEŘEJNÉ ZAKÁZKY
Žádná neprobíhají.
Další již proběhlá výběrová řízení školy jsou zveřejněna na tomto profilu zadavatele.